A csalók az esetenként hosszúra nyúló beszélgetések során azt kérik áldozataiktól, hogy a probléma megoldása érdekében telepítsenek egy programot – idézi az MTI a társaság közleményét. Ez az alkalmazás legtöbbször az AnyDesk.

Az elkövetők arra is figyelnek, hogy a telefonkészülékek a bank ügyfélszolgálatának telefonszámához hasonló számot jelezzenek ki. Ennek ellenére minden bank ügyfele érintett lehet, ugyanis az elkövetők nem tudják, ki melyik banknál vezeti a számláját.

A bank azt kéri, kérésre senki se telepítsen alkalmazásokat a készülékére, mert azokon keresztül az elkövetők jogosulatlan tranzakciókat hajthatnak végre.

Hogyan védekezhetünk az adathalászat ellen?

Az OTP korábbi tájékoztatása szerint gyanút keltő lehet minden olyan telefonhívás, SMS-üzenet, közösségi oldali üzenet vagy e-mail, amelyben az internetbanki bejelentkezéshez szükséges jelszavunkat vagy PIN-kódunkat kérik.

Szintén gyanúra adhat okot, ha az üzenet magyartalan nyelvezetű, nehezen értelmezhető, mivel ezek a tartalmak gyakran fordítóprogrammal készülnek.

Soha ne válaszoljunk az ilyen típusú telefonhívásokra, e-mailekre vagy SMS-ekre. Az OTP Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér jelszavakat vagy PIN-kódokat, sem más bizalmas adatokat.

Ne telepítsünk ismeretlen programokat a számítógépünkre vagy telefonunkra. Az internetbankba való belépés előtt pedig győződjünk meg, valóban az adott bank oldalán vagyunk-e.

Illusztráció: Jonah Pettrich / Unsplash

Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!