Lehet, hogy mégsem halt meg Kim Dzsong Un állítólagos barátnője, akit a dél-koreai sajtó szerint tavaly gépkarabélyosok végeztek ki pornókészítés és Biblia-birtoklás miatt? Az állítólagos kivégzett, Hjon Szong Vol ugyanis a minap feltűnt az észak-koreai tévében – írta többek között a vs.hu. A Washington Postnak is van egy cikke a témában, amiben a szerző arról elmélkedik: mi van, ha ezek a hírek egy tudatos észak-koreai dezinformációs kampány termékei.

Ezen a héten is több hoaxot, propagandát boncolgatott az ukrajnai helyzetről a StopFake nevű oldal: szó esett többek között egy mexikói hullaházas fotó ukránosításáról, egy odesszai iskolás lány öngyilkosságának állítólagos és valószínűsíthető okáról, valamint egy megvágott és félremagyarázott videoüzenetről.

A válság nem múlt el, és ennek egyik legjobb példája, hogy eladatlan kocsik ezrei halmozódtak fel szerte a világban – állította a hét elején egy népszerű cikk. A hegyekben álló autókat ábrázoló fotók azonban évekkel ezelőtt készültek, és az sem biztos, hogy csak azért, mert egy helyen sok autót látunk, bajt jelent.

Kamu volt az Amerika-szerte nagy visszhangot kiváltó, élő adásban trágárkodó troll – legalábbis erről írt a Gawker.

Megunta az alábbi fotó szerzője, hogy az ő Bissau-Guineában készített, 2011-es fotóit használják komoly sajtótermékek a Nigériában elrabolt diáklányok szabadon engedéséért kampányolva, és megpróbálta mindenhonnan levetetni a képet. Volt, ahol teljesítették a kérését, de sokan érzéketlenséggel vádolták meg. Bevallása szerint nem a jogdíjról van szó, hanem arról, hogy ne használjanak szimbólumként egy embert engedélye és érintettsége nélkül.

A FOCA nevű brazil sörgyártó azt állítja, hivatalos vallásként regisztrálta a focit, és aki az oldalukon jelentkezik, annak erre hivatkozva szabadságot kérnek a vébé idejére. A Slate által megkérdezett brazil munkajogász azonban figyelmeztet: vallásuk révén az emberek nem szerezhetnek maguknak plusz szabikat.

Több ezer titokzatos videó került fel a Youtube-ra, de senki sem tudja, mit jelentenek – írta hétfőn az Index. Május elején a Guardian is megpróbálkozott már a rejtély megoldásával, és bár először úgy tűnt, sikerült nekik, egy frissítésben visszaszívták korábbi állításaikat.

Fotó: fortepan.hu

Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!