uj_autoAz autógyárak tonnaszámra termelik kocsijaikat, amiket senki nem vesz meg, így aztán világszerte autók tízezrei állnak telephelyeken, sok esetben már az alkalmazotti parkolókba és tesztpályákra szorulva – “leplezi le” az autóipar jelenlegi állapotát a Zero Hedge cikke.

Az írás azonban nem más, mint azoknak a 2009-es állapotoknak az újrafeldolgozása és kiforgatása, amikor a gazdasági válság kirobbanása jelentősen visszavetette az autóipart. A mellékelt korabeli fotóknak ráadásul csupán egy része ábrázol felhalmozott eladatlan kocsikat, a gyűjtésben olyan képeket is láthatunk, amelyeken értékesítésre, szállításra váró vagy éppen használt autók szerepelnek.

A két nagy legendavadász oldal sorra veszi a képek forrásait, a Jalopnik autós szaklap pedig megjegyzi, hogy sok képet az ő 2009-es cikkükből emeltek át a friss írásba, amelynek álnéven alkotó szerzője nemcsak az autóipar működésével, de még a bizonyítékként lobogtatott Google Maps működésével sincs tisztában.

Az autóipar a valóságban nincs olyan súlyos helyzetben, mint azt a képek és a hozzájuk csatolt szöveg sugallják (a brit eladások például 2007 óta nem látott magasságban voltak 2013-ban, igaz, más európai országokban azért nem ilyen fényes a helyzet); miképp a hegyekben álló kocsik képe sem feltétlenül jelent bajt: a várható kereslet alapján legyártott járműveket ugyanis kiszállításig valahol – például a riogató cikkben is említett, évente 700 ezer autót kezelő bristoli kikötőben – tárolni kell.

Fotó: jalopnik.com