Az autógyárak tonnaszámra termelik kocsijaikat, amiket senki nem vesz meg, így aztán világszerte autók tízezrei állnak telephelyeken, sok esetben már az alkalmazotti parkolókba és tesztpályákra szorulva – “leplezi le” az autóipar jelenlegi állapotát a Zero Hedge cikke.
Az írás azonban nem más, mint azoknak a 2009-es állapotoknak az újrafeldolgozása és kiforgatása, amikor a gazdasági válság kirobbanása jelentősen visszavetette az autóipart. A mellékelt korabeli fotóknak ráadásul csupán egy része ábrázol felhalmozott eladatlan kocsikat, a gyűjtésben olyan képeket is láthatunk, amelyeken értékesítésre, szállításra váró vagy éppen használt autók szerepelnek.
A két nagy legendavadász oldal sorra veszi a képek forrásait, a Jalopnik autós szaklap pedig megjegyzi, hogy sok képet az ő 2009-es cikkükből emeltek át a friss írásba, amelynek álnéven alkotó szerzője nemcsak az autóipar működésével, de még a bizonyítékként lobogtatott Google Maps működésével sincs tisztában.
Az autóipar a valóságban nincs olyan súlyos helyzetben, mint azt a képek és a hozzájuk csatolt szöveg sugallják (a brit eladások például 2007 óta nem látott magasságban voltak 2013-ban, igaz, más európai országokban azért nem ilyen fényes a helyzet); miképp a hegyekben álló kocsik képe sem feltétlenül jelent bajt: a várható kereslet alapján legyártott járműveket ugyanis kiszállításig valahol – például a riogató cikkben is említett, évente 700 ezer autót kezelő bristoli kikötőben – tárolni kell.
Fotó: jalopnik.com
Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!
A cikk valótlanságát az is alátámasztja, hogy vannak olyan típusok amikre hosszú hónapokat kell várni.
Pl.: egy Hunday Santa Fe várólistája közel egy év. (felesleges esetleg fellapozni az autóeladós weblapokat, az ott raktárról kínált autók is olyan kamuk mint a fenti alaptörténet)
[…] a hét elején egy népszerű cikk. A hegyekben álló autókat ábrázoló fotók azonban évekkel ezelőtt készültek, és az sem biztos, hogy csak azért, mert egy helyen sok autót látunk, bajt […]