A közlemény rámutat, hogy az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási bírság szabályai 2009. május 2-ától megváltoztak. A jogszabály-módosítás értelmében ezentúl a megengedett legnagyobb sebesség túllépése miatt kiszabott bírság összege a sebességtúllépés kilométer/órában megadott mértékétől függ, az eddigi százalékos mértéktől eltérően.
A közlemény egy példát is hoz: 40 km/órás sebességkorlátozásnál a sebességmérés alsó határa 44 km/óra. Amennyiben a gépjármű vezetője a járművével 44 és 58 km/h közötti sebességgel halad, és a rendőrség rögzíti a gyorshajtást, akkor a jármű vezetőjével szemben helyszíni bírság kiszabására van lehetőség, illetve ellene szabálysértési eljárás kezdeményezhető. Amennyiben a fenti példában szereplő jármű vezetője 40 km/h sebesség helyett 59 km/h sebességgel közlekedik, úgy vele szemben helyszíni, illetve szabálysértési bírság kiszabására már nincs lehetőség. Ebben az esetben az elkövetett szabálysértés miatt közigazgatási eljárást kell indítani, amely alapján 30 ezer Ft közigazgatási bírságot kell kiszabni.
Mindebből a rendőrségi közlemény szerint az következik, hogy a mindössze legfeljebb 3 km/h sebességtúllépésig beszélhetünk „büntetlenségről”, ami nem más, mint a mérőműszerek esetleges mérési hibája. Tehát a járművezetőknek akár 4 km/h sebesség túllépés esetén is szankcióra kell számítani – írja a police.hu. Nem világos azonban, hogy ez a 4 km még mindig a 40 km/órás korlátozás esetére vonatkozik, vagy például az autópályán való közlekedésre is.
Éppen ezért levelet írtam az ORFK-nak, és megkérdeztem, más sebességkorlátozásoknál (50, 90, 110, 130, stb) mennyi a sebességmérés alsó határa. Jámbor István rendőralezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Osztály vezetője válaszában elmondta: minden esetben 4 km/óra értékkel növelt sebességet alkalmaznak a sebességmérésnél.
A rendőrségi közleményhez egyébként egy jogszabályt is csatoltak, mely részletezi a helyszíni bírságon felüli büntetési tételeket.
– Mese a m/s-os Kresz-kiskapuról
Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!
Az autók sebességmérői egyébként csak fölfelé csalhatnak!
Az előírás +10, -0%-ot enged meg…
így gyenge érv a gumiméret változása: szabályosan végezve még azzal is belül marad a határokon, nem fog kevesebbet mutatni
A “fékbajnok”-októl kerülget a frász, akik mindenféle helyzetben egyből a féklámpájukat villogtatják, ami mindenféle gyorshajtásnál veszélyesebb sztem, pláne pályán, mert mikor az előttem haladó percenként 8-10-szer fékez, akkor ugye elővigyázatosságból én is azt teszem, de utána már a motorfékre hagyom a lassulást, hacsak nem komolyabb a helyzet, és kissé később derül ki nekem, hogy most a kétlábas féktaposás jön, mivel az előttem haladó piros stroboszkóp folyamatosan farkast kiált.
A forgalomban (néha) jelen lévő zsaruk miért nem szedik ki ezeket?
fosztogatók vagytok vörös disznók
Egy 40 éve Németországban lakó, aki az utolsó 20 évben számtalanszor járt M.-on
Az utolsó két autóm egy BMW 750-es volt előtte a Citroen 2400 turbók, de sokat
jártam barátom Ferrari 308-val is. Bejártam ezekkel Európát keresztűl-kasul, 65 éves vagyok. A magyar közlekedési”kultúra” félelmetesen ijesztő. Nézzétek meg az útszegélyeket a keresztekkel,s a hozzátartozó virágokkal! Azt hiszi a külföldi, hogy itt akarattal a temetők mellet építik az utakat. Rengeteget járok Spanyolországba. Ha Hamburgból elindulok, én kizárólag csak éjszaka vezetek, mivel kevesebb a forgalom, és ha a közlekedési állapot megengedi
igenis hajtok 260kmh körűl.Kölyök korom óta van jogosítványom, de hála Istennek
millió kilóméterek lehajtása ellenére,SOHA nem volt általam okozott balesetem!
Hamburgtól délre lakom egy valódi kisvárosban, ahol 50km/h-val hajtani már élet
és közveszélyes, de nem egy magyar látogatóm, ha ott voltak, Ők a Zsiguliakkal
csak egy sebességet ismertek: 80 km/h a kisvárosban ugyanúgy, mint a német sebességorlátozás nélküli autópálya szakaszokon is! A volt Szovjet polgár, valamint előző gyarmatai lakósainak most van lehetősége nyugati technológiai
autókhoz, úgy bánnak velük mint Trabantjaikkal, Zsiguliakkal stb, és rohannak
a halálba, de sokszor ártatlanok is “megfizetik” ezeket a “kamikázékat”!
Gyerekek!
A gyroshajtas nevu gumicsont tobbnyire az emberek allando zaklatassal torteno “foglalkoztatasa” es penzbeszedes. Lehetne sokkal normalisabb szabalyozas is, de akkor nem lehetne ilyen jol birsagolni es az Atlag Janosok is a kormannyal foglalkoznanak, hogy mit keres meg ez a csomo gazember a Parlamentben?
A masik, hogy jogositvanyt ma mar minden idiota kap, rendes felkeszites nelkul is, buntetojog meg szinte nincs. Latott mar valaki a pesti szuk utcakban traffipaxot?
Pedig ott szaguldozni autoval, motorral sokkal veszelyesebb, mint az M7-en a 150. Korrupt gazember itt majdnem mindenki, a rendorseggel az elen,
a kozerkolcs ilyen mervu romlasa hatalmas gazdasagi kart realizal, melyekert joreszt szinten a mai parlamenti politikusoke a felelosseg. Ok az orszag kiarusitasaval es a kozgondolkodas megrontasaval mar tobbrendbeli hazaarulast kovettek el, karoltve a media jelentos reszevel. Mi is jar ezert normalis orszagokban? Remelem, megkapjak hamarosan!
Arra is kivancsi vagyok, meddig marad ez a hozzaszolas a lakajmedia oldalan…?
Minden osszefugg itt mindennel, igy kell nezni a gyorshajtast is.
Kritikus
Kritikus!
Hány parlamenti tag van ma aki vagy nem KISZ titkár, vagy nem kommunista párttag volt? Talán Wittner Mária! Ha pedig fiatal, akkor mik voltak politikailag a szülők?
Erről ennyit, ja még ezek a kommunisták ma mind multimilliárdosok, mint ahogy
egy kommunistához illikn nem?
németországi