A Reuters Intézet tizedik Digital News Report című éves jelentése 46 ország 92 ezer lakosát megkérdezve vizsgálta a globális médiatrendeket.

Digital News Report 2021 | Reuters Institute for the Study of Journalism

See some of the key findings from the Reuters Institute’s annual report on news consumption worldwide, covering 46 markets and based on a survey of 92,000 on…

A Telex által idézett felmérés szerint a hírekbe vetett általános bizalom átlagosan hat százalékponttal nőtt a világjárvány alatt. A bizalom továbbra is Finnországban a legmagasabb (65 százalék), míg az Egyesült Államokban a legalacsonyabb (29 százalék).

Reuters Digital News Report
Bizalom a hírekben Európa-szerte

A jelentés szerint az álhírek miatti aggodalom tovább nőtt. A legtöbben a Facebookot jelölték meg első számú álhírforrásként, Brazíliában, Mexikóban és Malajziában pedig az üzenetküldő applikációk miatt aggódtak leginkább.

Globálisan az emberek többsége még mindig az elfogulatlan és tényszerű hírforrásokat kedveli. A „régimódi” közösségi médiában – azaz a Facebookon és a Twitteren – az újságírók és a hagyományos médiaforrások uralják inkább a híreket, a Snapchaten, a TikTokon vagy az Instagramon a felhasználók inkább az influenszerek véleményét követik.

Médiabizalom Magyarországon (Reuters Intézet)
A médiába vetett bizalom hazánkban / A legmegbízhatóbbnak minősített brandek

A jelentés Magyarországot vizsgáló fejezete szerint a hírekbe vetett bizalom hazánkban nemzetközi összehasonlításban is alacsony, 30 százalék. A magyarok a legmegbízhatóbb hírforrásnak továbbra is a HVG-t és az RTL-Klubot tartják, a közmédia bizalmi indexe alacsony.

Illusztráció: Elijah O’Donnell / Unsplash.com

Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!