Egyébként nemcsak a 10:10 (néha a 10:08), hanem ennek ellenpárja, az 1:50 is gyakori beállítás, sőt, órától függően bármilyen más állással is találkozhatunk – a lényeg, hogy a mutatók ne fedjenek el fontos elemeket, és ne másszanak nagyon egymásra.
A Die Zeit legendavadász oldalának egy olvasója azonban ennél is továbbment, és afelől érdeklődött, igaz-e a legenda, miszerint a mutatók nevető beállítása eladásösztönző hatású. Németországban ez népszerű legenda lehet, mert a jénai egyetem pszichológia hallgatói 2007-ben tesztelték is ezt a bújtatott üzenetes elméletet. Bizonyos órákat nevető, illetve szomorkodó állásba tekertek (3:40), a két állás kiváltotta hatás között azonban nem mértek számottevő különbséget.
Elsőként egyébként állítólag a japán Seiko gyár adta ki utasításba a 60-as években, hogy óráikat 10 óra 8 perc 42 másodperces állapotban kell fényképezni. A Die Zeit legendavadásza szerint persze igazi szimmetria 10:09:13-as állásnál jönne össze, itt azonban a túl közeli perc- és másodpercmutató látványa okozna némi vizuális kellemetlenséget.
Az alábbi reklámfotón – amit a PS Disasters oldalon találtam – nem a mutatók, hanem a könyök állása okozta a fő problémát a photoshopvadászok számára.
Update: Amerikában ismert egy olyan legenda is, miszerint a beállítással a Lincoln elleni merénylet időpontjára emlékeznek, de a Snopes ezt elegánsan megcáfolja.
– Zeigen Uhren in Anzeigen ein “lächelndes Gesicht”?
Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!
Egyetértek hogy nincs itt semmi mosolygós trükk meg hasonlók. Egyszerűen a számlapon mindennek kell látszódnia és ahhoz keresnek egy jű beállítást! Ha megnézzük a reklámokat akkor láthatjuk hogy az üres helyekre rakosgatják a mutatókat de minimum hogy a cég neve és logoja jól látszódjon. A csaj kéztartása meg szerintem is fura :)
Ez a kérdés ma merült fel bennem. A gugli okos, köszi a választ. :-)
Ha valaki mondjuk Batiz
András, akkor tíz óra tíz
Rímbe állítja e nevet
És a világ vígan nevet.
Reklám szempontból az öröm
Jó, mert nő a hatóköröm,
S ritkán marad karóra
Rám, mint varjú karóra.
(tánc!)
Völgyi Attilától kaptam:
Late to watches, Apple set its own a minute early
http://qz.com/262524/late-to-watches-apple-watch-set-a-minute-early/
Még egy ajánlat Attilától:
Miért van mindig 9:41 az iPhone 6 reklámokon?
http://marketingmorzsak.hu/miert-van-mindig-941-az-iphone-6-reklamokon/
“Az új termékek bemutatóját rendre úgy szervezik, hogy az előadásnak körülbelül a 40. percénél mutassák be a készülékeket. És hogy a háttérben felvillanó termék fotóján pont annyit mutasson az óra, mint amikor ténylegesen megmutatják azt a közönségnek.”