A felhívás szerint a Facebook aranycsomagjának ára havi 9,99 dollár lesz, az ezüst 6,99-be, a bronz pedig 3,99-be fog kerülni. Ingyenes lesz viszont a közösségi oldal használata a levél szerint azoknak, akik a figyelmeztető üzenetet “ma éjfélig” kimásolják és felteszik a falukra:

“FACEBOOK JUST RELEASED THEIR PRICE GRID FOR MEMBERSHIP. $9.99 PER MONTH FOR GOLD MEMBER SERVICES, $6.99 PER MONTH FOR SILVER MEMBER SERVICES, $3.99 PER MONTH FOR BRONZE MEMBER SERVICES, FREE IF YOU COPY AND PASTE THIS MESSAGE BEFORE MIDNIGHT TONIGHT. WHEN YOU SIGN ON TOMORROW MORNING YOU WILL BE PROMPTED FOR PAYMENT. IT IS OFFICIAL IT WAS EVEN ON THE NEWS. FACEBOOK WILL START CHARGING DUE TO THE NEW PROFILE CHANGES. IF YOU COPY THIS ON YOUR WALL YOUR ICON WILL TURN BLUE AND FACEBOOK WILL BE FREE FOR YOU. PLEASE PASS THIS MESSAGE ON…” – szól az üzenet, egyelőre angolul.

A figyelmeztetés nem új, rendre visszatér, de ettől még nem igaz. Bár a Facebook részvényei a vállalat tőzsdére vezetése óta nem állnak túl jól, s a cég folyamatosan keresi a bevételnövelés új útjait, továbbra sem tervezi a használat fizetőssé tételét. Sőt, mítoszokkal foglalkozó kérdezz-felelek oldalán a vállalat azt ígéri, nem is fogja fizetőssé tenni a szolgáltatást.

A Sophos szerint ezek a riogatások azért terjednek gyorsan, mert “nem kérnek enni”. Az emberek úgy gondolják: ha nem is igaz a felhívás, nem kerül semmibe megosztani, ha azonban mégis igaz, legalább nem maradnak le a lehetőségről. Való igaz, az átverésnek e módja nem terjeszt még csak vírust sem, mégsem érdemes megosztanunk: semmi értelme, csak nevetségessé tesszük magunkat.

Hozzájárulhat a riogatás terjedéséhez az is, hogy a Facebook a közelmúltban jelentette be a fizetős posztok rendszerének tesztelését. A korábbról már ismert szolgáltatás segítségével a fizető felhasználók bejegyzései feljebb kerülnek a hírfolyamban, s így több embert érhetnek el (a modell árnyoldalairól itt olvashattok) . Néhány lap nem tudja kihagyni a ziccert, hogy ezt ne valami figyelemfelkeltő címmel közölje (például: Fizetős lett a Facebook), ami a cikkbe nem kattintó, csak a címeket átfésülő olvasókban erősítheti a hitet a szolgáltatás fizetőssé válásáról.