Az elmúlt napokban két ismerős is válaszolt a Facebookon az “I am cleaning up my facebook friends list. Please let me know if you want to stay connected or not….” kérdésre, amit többszázezren válaszoltak meg eddig. Különleges népszerűségét a kérdőív különböző változatai annak köszönhetik, hogy nem derül ki, ki kérdezi. Egyszerűen csak megjelenik az üzenőfalunkon és automatikusan arra gondolunk, hogy az tette fel, akinek az avatarja mellett látjuk. Pedig ő csak válaszolt egy kérdésre, aminek különböző változatai már több mint egy éve terjednek.

A felmérésre tehát – még ha kárt nem is okoz – nincs értelme válaszolni, mert az nem nekünk szól.

Elnézve a kérdést feltevő emberek profiljait, a trükk jó eséllyel alkalmazható vírusmarketingként is. Egy kiragadott példa: egy ausztrál “gyógyító” kérdésfeltevésére egy év alatt közel hárommillió szavazat és 49 ezer követő jelentkezett; ezekből 5300 ismerőst és 670 követőt sikerült összegyűjtenie saját biznisze számára.

– I am cleaning up my Facebook friends is not a virus – It is a viral Facebook Question