Kánikula idején többet izzadunk, ezért – a vízháztartás egyensúlyának megőrzése érdekében – a szokásosnál több vizet kell inni. Ilyenkor logikusnak tűnhet kerülni a vizelethajtó hatású italokat is.

A Pirulakalauz cikke szerint azonban a mérsékelt kávéfogyasztás (3-nál nem több, átlagos kávé) nem jelent számottevő kockázatot a kiszáradás szempontjából. Különösen akkor nem, ha hosszú kávét iszunk, vagy ha az espresso után megiszunk egy pohár vizet is.

A blog által idézett vizsgálat szerint a kávéfogyasztás nem befolyásolja érdemben sem a test víztartalmát, sem a vizelettérfogatot, sem a vizelet sűrűségét, sem pedig a hematológiai paramétereket.

Egy 16 vizsgálat adatait összegző metaanalízis szerint pedig a napi három kávénak megfelelő koffeinbevitel mérsékelten (körülbelül napi 1 deciliterrel) növeli a vizelettérfogatot. Ám ha a koffeinbevitelt mozgás követi, ez a hatás nem mutatható ki.

Kapcsolódó anyagok:

Fotó: Sarah Cervantes / Unsplash

Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!