Trump kedvenc hírtévéje sokáig a konzervatív Fox News volt, amelyre azonban megharagudott, miután a csatorna elsőként ítélte oda Arizona államot Bidennek, sőt utána a demokrata politikus győzelmét is elismerte. Ezután az amerikai elnök hívei tömegesen igazoltak át a Newsmaxhoz, amely továbbra is abban a hitben ringatja őket, hogy Biden csak csalással tudott nyerni, és konteók tömegét zúdítja nézőire.

A HVG cikke szerint Trump még egy nyári tweetjében hívta fel követői figyelmét a Newsmaxra, amelyet akkor átlagosan 22 ezren néztek napközben. Az elnök sorozatos említései után ezek a számok nőni kezdtek, és november második hetében a főműsoridős nézettség már elérte a 400 ezer embert. És bár ez egy 330 milliós országban nem túl magas, a gyors növekedés felrajzolta a csatornát a média térképére.

A Newsmax alapítója és fő tulajdonosa az az 55 éves Christopher Ruddy, akire újságíróként akkor figyeltek fel, amikor egy cikkében bebizonyította: valótlan a PBS amerikai köztévé azon állítása, miszerint afroamerikai katonák szabadították fel a buchenwaldi és a dachaui koncentrációs táborokat. A 90-es évek elején a New York Posthoz került, ahol egy 1993-ban öngyilkosságot elkövető fehér házi jogász, Vince Foster halála köré komplett konteót épített, amiért a konzervatív rádiós műsorok kedvenc vendége lett – írja a HVG.

A Newsmax gyökerei

A Newsmaxot Ruddy 1998-ban indította el, ám az internetes portálként elindított sajtótermék önmagában csak vitte a pénzt. Ezért Ruddy – a fizetőképes baby boomos generáció számára – éves előfizetés ellenében nyomtatott formában is elérhetővé tette az online lap cikkeit. A 200 ezer fölötti példányszámot elérő Newsmax havilap, valamint különböző tematikus hírlevelek révén Ruddy ötmillió amerikai e-mail-címét gyűjtötte be, amit aztán republikánus politikusok kampányaihoz értékesített – olvasható a HVG cikkében.

A Newsmax tévécsatorna 2014-ben indult el, amit Ruddy akkor még a szerinte túl konzervatív Fox News mérsékelt riválisának szánt. A Newsmax ma 51,5 millió amerikai háztartásban fogható, ez kétharmada a három nagy bázisának.

A HVG cikke szerint trumpista szemszögből átrendeződés figyelhető meg a közösségi oldalak tekintetében is: az elnököt most már napi szinten többször is helyretevő Twitterről a szabad konteózást kínáló Parler mikroblog felé, a YouTube-ról pedig a Rumble videomegosztó irányába távoznak Trump hívei.

A teljes cikket a hvg360-on olvashatjátok el.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!