A Google pénteki bejelentése szerint a cég a jövőben nem enged hirdetési bevételt generálni olyan, a tudományos közmegegyezésnek ellentmondó tartalmak mellett, mint amilyen például az a konteó, hogy a koronavírus egy kínaiak/Bill Gates által készített biofegyver, vagy hogy a járvány csupán kitaláció. A szabályozást visszatérően vagy súlyosan megszegő oldalakat pedig kitiltják hirdetési rendszerük használatából.

A vállalat közleménye szerint a járvány kitörése óta több mint 200 millió reklámot távolítottak el. Ezek többnyire az orvosi segédeszközök járvány miatt kialakult hiányára alapozva próbáltak nyerészkedni, óriási árral kínálva egyes termékeket – idézi a vállalat közleményét az MTI. A Google jelenleg csupán néhány reklámozónak – kormányzati szervezeteknek és egészségügyi szolgáltatóknak – teszi lehetővé, hogy a platformján a járvánnyal kapcsolatos hirdetéseket tegyen közzé.

A változtatásra azt követően került sor, hogy az Egyesült Államokban a járvány továbbra is erős ütemben terjed, és a nagyobb technológiai platformokat napi szinten érik támadások amiatt, hogy üzleti érdeküket előrébb sorolják a hamis információk visszaszorításánál. A népszerűségvesztéstől és a nagyobb hirdetők ellenállásától félő szolgáltatók az utóbbi időben egymásra licitálva jelentik be legújabb ezzel kapcsolatos intézkedéseiket, a téves információk piaca azonban él és virul, jelentősen befolyásolva a járvány elleni védekezést is.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!