A cikkben Richárd azt is elmeséli: tapasztalatai alapján a gyerekek nem alkalmaznak forráskritikát, így folyamatosan tréningezni kell őket arra, hogy hírfogyasztás közben gondolkodjanak el azon, honnan tudhatják, hiteles információval találkoztak-e éppen.
Véleménye szerint a gyerekek hírfogyasztásával az a legnagyobb probléma, hogy nincs a fejükben egy séma arról, milyen kritériumai vannak az objektivitásnak. A budapesti magyartanár úgy igyekszik ezzel szemben fellépni, hogy a gyerekekkel közösen megbeszélnek egy szempontlistát.
“Észre kellene vennünk, hogy manapság jóval nagyobb figyelmet érdemelne a médiaoktatás, hiszen jóval fontosabbá vált a 21. században, mint sok más ismeret. Ma már az ötödikes gyerekek kezében is éjjel-nappal ott a telefon, azon keresztül érik őket az információk, így ennek kezelése legalább annyira fontos, mint megtanítani őket írni és olvasni” – fogalmaz Sirák Richárd.
A teljes cikket – közte a mi programunk bemutatásával – itt olvashatod el. Az Idea Alapítvány InfoGrund nevű tanárképzésének célja, hogy a résztvevő pedagógusok fel tudják vértezni diákjaikat az álhírek felismeréséhez szükséges ismeretekkel és készségekkel.
Fotó: Bődey János
Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!