A Tényleg!? versenyének célja az volt, hogy “a diákok megismerjenek létező történelmi legendákat, dilemmákat, és a téma feldolgozásával elmélyítsék tudásukat e téren, és hatékonyabban tudjanak különbséget tenni hamis és valós történelmi tények között”.

A részvételhez a diákoknak előbb egy tesztet kellett kitölteniük a Tényleg!? anyagainak segítségével, majd egy 2-3 perces videofilmet készíteniük az oldal tartalmainak továbbgondolásával.

Az alábbiakban a verseny első két helyezettjének munkáit láthatjátok, a zsűritagok véleményének idézésével:

1. Szabadkőművesség (Ráckevei Ady Endre Gimnázium – Csóka Nóra, Máthé Kata, Novák Katalin)

“Remek kisjátékfilm, melyben a naiv lány lelkéért a Konteós és az Ismeretterjesztő vív szórakoztató harcot. Előbbi vicces, afféle utazó ügynökként való megjelenítése érzékelteti, hogy a konteózás mindenre képes, és némi üzlet is lehet a háttérben.” (Lőrinc László)

Szabadkőművesség

Készítők:Ráckevei Ady Endre Gimnázium (Csóka Nóra, Máthé Kata, Novák Katalin) Időtartam: 3’33″A videó a Tényleg!? videó versenyre készült.A videót készítő cs…

2. Japán-magyar rokonság (Bolyai János Gimnázium, Ócsa – Tóth Patrícia, Tóth Boglárka, Tóth Balázs)

“A videóban a legendák, mítoszok, tévhitek közül a magyar-japán rokonság kerül bemutatásra. Ez egy viszonylag új, a széles nagyközönség által nem ismert tévhit. Az első rész bemutatja magát a tévhitet és ennek nyelvi „érveit”, majd a második részben meggyőzően cáfolja az állításokat.” (Paár Ádám)

Japán-magyar rokonság

Készítők:Bolyai János Gimnázium Ócsa (Tóth Patrícia, Tóth Boglárka, Tóth Balázs)Időtartam: 2’34″A videó a Tényleg!? videó versenyre készült.A videót készítő …

A többi munkát itt nézhetitek meg.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!