Andrew Spooner talált egy képet a neten, amit május 28-án kitett a Twitterre. Miután bejegyzését jó páran retweetelték, a Daily Mail is rátalált, és július 5-én írt róla egy cikket. De mivel csak egy fotó és egy tweet volt a kezükben, kicsit felturbózták az anyagot:
– az éttermet Bangkokba helyezték,
– Andrew Spoonert kinevezték bangkoki székhelyű újságírónak, kitüntették a kép készítője címmel, majd idézték twitteres bejegyzését,
– megszólaltattak az ügyben egy Bangkokban élő másik angolt, Alan Robertsont (43) is, aki elmondta: a hely az elmúlt hónapban nyílt, és az emberek nem nagyon tudják hová tenni,
– majd adtak a cikkhez egy kis thaiföldi nácikörképet.
Ezzel szemben – mint az Matt Crock blogjáról kiderül:
– a kép készítője nem Andrew Spooner, ő csak kirakta a képet,
– Andrew Spooner nem Bangkokban lakik,
– az étterem nem Bangkokban van, hanem több száz kilométerre onnan, Ubon Ratchathaniban,
– nem az elmúlt hónapban nyílt, mert a felhasznált fotó már 2012 márciusában fent volt a neten (így Matt Crock a megszólaltatott Alan Robertson (43) létezését is kétségbe vonja),
– és az étterem már egy jó ideje nem is így néz ki: hónapok óta H-ler néven, egy másik logóval fut – mint az a facebookos oldalán látható képekből kiderül.
Gusztustalannak persze így is gusztustalan, főleg ha az étterem korábban tényleg így, még korábban pedig így nézett ki, de a Daily Mail cikke, amit a fél világ – köztük thai lapok is – átvettek, és ami alapján a KFC per indítását fontolgatta, jócskán lemaradt a sztoriról.
Fotó: Amusing Thailand / H-ler food and drink
Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!
A napszemcsis kép nagyon vagány, Adolf tisztára úgy néz ki rajta mint Gangnam Style…
Elég alternatív “fasiszták” lehetnek az üzemeltetők…
Az európai fehérember mélységes képmutatása és önteltsége. Ha Hitler is lenne a képen, miért jelentene egy távol-keletinek bármit is. Biztosan nem jelent többet, mint bármelyik európainak Mao Ce Tung, akinek legalább annyi vér tapad a kezéhez, mint Hitlernek és akkor még jóindulatú vagyok. De nem lenne nagy felháborodás, ha Budapesten Mao-étterem nyílna, még ilyen néven sem, ha pedig az ábrázatával díszítenék valamelyik kínai kajákat kínáló büfélánc logóját, 1000 emberből egynek sem tűnne fel.
Én azért észrevenném, ahogy a kim ir szenes vagy pol potos is feltűnne…
Nem azzal van a baj, hogy a Nyugat rápróbálja erőszakolni a maga világlátását a többi kultúrára (ezt pl: a muszlimok is megteszik, amikor önmagukból kifordulva tiltakoznak a Mohamed-karikatúrák miatt annak ellenére, hogy a nem-muszlim “hitetlenek” a Korán(!) szerint ezt büntetlenül megtehetik), hanem az, hogy a bulvármédia közvetett módon elősegíti az ilyen ízléstelen reklámfogásnak a sikerét. Mert ugye a felhajtás nélkül ki a fene tudott volna erről a cégről?
sárga veszedelem
Kína valószínűleg örömmel venne egy Mao-s logóval rendelkező céget, hiszen náluk pusztán csak negatív értelemben tiltott róla emlékezni, hiszen nemzeti hősként van propagálva.