TED-es prezentációját Zsófi a – Főváros Napja alkalmából tegnap a hvg.hu-n is felelevenített – befalazott mátka legendájával kezdte. Egyik kedvence ez a történet, és bevallása szerint vállalkozása egyedivé tételét is ez inspirálta.
Ahogy előadásában rámutatott: csinos és praktikus, küzdeni és hódítani egyaránt alkalmas női biciklis ruhákat tervez. Amikor első ruháival elkészült, érezte, hogy sikeresek lehetnek, de valami még hiányzott – azt szerette volna, hogy a város szeretete is megnyilvánuljon bennük.
A biciklista ismeri a várost, minden hely, ahol járunk, kicsit a miénk lesz – egy kövekből és betonból készült folytatásos regény. A tárgyak elvesznek, az épületeket lebontják vagy elbomlanak maguktól, de a legendájuk velünk marad – vallja a fiatal divattervező. Zsófi korábban biciklis idegenvezetőként is dolgozott, s már akkor is az érdekességekre, apró sztorikra koncentrálva mutatta be a várost.
Munkáját és hobbiját ötvözve QR-kódot varr minden ruhába; ezek a város egy-egy legendáját elevenítik meg. Ruháival és a bennük rejlő pesti legendákkal arra hívja fel vásárlóit: adják tovább a történeteket, mert ezek biztosítják a folytonosságot a világban. Mentora, Bojár Gábor szerint Geréby vállalkozásának tanulsága: “Szeretni kell, amit csinálunk”.
Nem utolsósorban pedig már Zsófinak is megvan a maga története, amivel több egy mezei ruhagyárosnál, és amiért majd költés nélkül is hírét viszik a termékeinek. Hajrá.
Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!
[…] a márkanév, amit választott, UrbanLegend – mutatja be a tervezőt némi rezignációval az urbanlegends.hu blog. …és elolvassuk a […]