„Még a nyár elején hatalmas késésekkel indultak a vonatok a Déliből Székesfehérvár felé, állítólag azért, mert Tárnok és Martonvásár között elloptak egy rakat vezetéket. Ebben még semmi hihetetlen nincs, csakhogy egy vasutas azt mesélte kábé egy hete, hogy miután helyreállították a rendet, az egyik vonat elütött egy kisbuszt az egyik átjáróban, és láss csodát, a furgonban rátaláltak az ellopott vezetékekre.”
A térségben a nyár elején egy komoly baleset történt, július 3-án a fehérvári vasútvonal Érd felső-Tárnok közötti szakaszán. A szerencsétlenség bekövetkeztekor a sorompókészülék nem működött, és a szakemberek a szándékos rongálást sem zárták ki. A balesetben a sorompó-készülék irányító szerkezete _is_ tönkrement, de a vasúttársaság ezt még aznap pótolta.
Ezt követően július 11-én a Tárnok és Martonvásár közötti vasútvonalon lopták el a biztonsági szerkezet kábeleit, így a két állomás között nem működött a fénysorompó. A vonatok az érintett szakaszon emiatt csak 15 kilométeres óránkénti sebességgel mehettek.
Megkerestem a vasúttársaság sajtószóvivőjét, Kavalecz Imrét, akitől megtudtam: vasúti körökben tényleg az a hír járja, hogy egy balesetet szenvedő autóban ellopott vezetékek voltak. A MÁV-szóvivő a történetet egy diszpécsertől hallotta, de – mint azt többször is hangsúlyozta – a rendőrségtől a vasúttársaság hivatalosan nem kapott ilyen információt.
Megkerestem a területileg illetékes rendőrséget is, ahol elmondták: a történet második fele, vagyis hogy korábban ellopott vezetékeket találtak volna vonatbalesetet szenvedett autóban, nem igaz.
Tavaly egyébként 140-nél is többször lopták el a biztosítóberendezések kábeleit és légvezetékeket, emiatt 25 milliós kára lett a vasúttársaságnak. Idén eddig 75-ször vittek el vezetékeket a tolvajok, leginkább Somogy-, Jász-Nagykun-Szolnok-, Pest-, Csongrád- és Komárom-Esztergom megyében történnek hasonló lopások.
Fotó: sxc.hu
Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!
megkalapálni=megnézni hogy nem repedt-e a kerék
aki ezt a munkát végzi, ki van okítva mikor milyen visszhangot hall
vagyis a sztori szerint ő csak kalapált, de fogalma se volt hogy mér
tehát ha egy repedt kerék is lett volna, ő nem vette volna észre, és ha megtörténik a baj, 40 évet máshol húzott volna le:)
vágási?:D
Miracle jól mondja. A vasúti felső vezetékben álladóan ott a 25kV, Más kérdés, hogyan lehet üzemzavart előidézve eltüntetni belőle.
Adaninak is igaza van abban, hogy 2-3 cm-ről áthúz a nagyfesz.
Viszont a szándék akkor is megvolt mert vajon minek vitt magával vasfűrészt,erővágót, kis baltát,etc..
Egyébként a benne maradó feszültség is ( pár száz volt) maradandó élményt tud okozni, ha nem megfelelően kezelik.