A körmail így néz ki:

“FIGYELEM!!!

Automata traffipaxokat szereltek az alábbiakban felsorolt helyeken lévő; közlekedési jelzőlámpákba Budapest területén. Az alábbi lista tuti, mivel a felszerelő cégtől jött:

– A Róbert Károly krt-on a Róbert Károly krt. és a Reitter Ferenc utca sarok után következő első lámpasor
– Ferenc krt. – Üllői út sarok
– Rákóczi tér, József krt. ( Nyugati felé )
– Attila utca – Alagút sarok
– Hegyalja út – Jagelló út sarok
– Fehérvári úti piacnál
– Budafoki út
– Mártírok útja – Bimbó utca sarok
– Moszkva tér
– Kőbányai út ( Egészségháznál )
– Kőbányai út – Könyves Kálmán krt.
– Szentendrei út felüljáró + minden lámpasor Csillaghegyi elágazásig
– Flórián tértől a Timár utca irányában három lámpasor
– Szamuely utca – Petőfi híd felhajtónál

Az automata traffipax lényege, hogy piros lámpánál lefotózza a tilos jelzésen áthaladó járművet, zöld jelzésnél pedig a kereszteződésen (mért szakaszon ) az áthaladási sebességet. A sebességmérő műszer három fotót készít és rögzít a kereszteződésben.”

A hvg.hu megkereste a korábban már több alkalommal is felbukkant levél kapcsán az ORFK-t, ahol közölték: a felsorolt helyszíneken nem végeznek stabilan telepített eszközökkel sebességellenőrzést és tiloson áthaladást.

Azt ugyanakkor elárulták a lapnak, hogy léteznek ilyen eszközök, és más országokban alkalmazzák is őket. Magyarországon mindössze Somogy megyében működik, de a jövőben várhatóan ilyen rendszert telepítenek az M1-es autópálya teljes hosszán.

Figyelem! Ez a bejegyzés 2005-ben készült. A benne foglaltak nem feltétlenül tükrözik a jelenlegi állapotot.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez!