Az alapítvány oldala szerint a projekt első szakaszában egyéni foglalkozásokon dolgozták fel a témát, majd csoportos alkalmak és családlátogatások következtek.

Az egyéni foglalkozások tanulsága az volt, hogy – bár a hír elolvasása után a rövid nyomozást mindenki elvégezte – a szerzett információkból a gyerekek nagy része nehezen tudott következtetni a hír hitelességére. Annak a Facebookon megosztott hírnek kapcsán például, amely arról számolt be, hogy egy hatméteres anakondát találtak egy kőbányai panelben, a gyerekeket elbizonytalanította az, hogy a videóban valódi kígyót láttak. Vagyis csak nehezen értették meg, hogy attól, hogy a kígyó valódi, a hír még lehet hamis.

A csoportos foglalkozásokon a programvezetők az álhírek felismerésének módszereit próbálták ki a gyerekekkel, majd azt nézték meg, mire mennek a gyerekek csak a józan ész és a korábbi tapasztalatok használatával a hírek hitelességének szalagcím alapján történő megítélésében.

A projekt harmadik szakaszában, a családlátogatások során a szülőkkel és más rokonokkal együtt beszélgettek a témáról. A két látogatás között a családok feladatot is kaptak: gyanús híreket kellett keresniük. A beérkező cikkekből kiindulva a második alkalmon olyan tippeket szedtek össze, amelyek segíthetnek eldönteni, hogy álhírrel van-e dolgunk.

A féléves projekt részleteiről itt olvashattok.

Fotó: igazgyongyalapitvany.hu

Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!