Évek óta visszatérő vád, hogy a Google elsiklik a húsvét felett, amikor nem díszíti fel logóját a keresztény ünnep alkalmából, bezzeg más vallások ünnepein – például az iszlám ramadán alatt – megteszi ezt. Példa erre ez a 2018-as twitteres bejegyzés:

2019-ben pedig egy ilyen terjedt a Facebook magyar szegletében:

Ezzel szemben a Snopes szerint a helyzet az, hogy a Google egyik vallás ünnepére sem készít címlapos animációt, úgynevezett doodle-t. Kivételt képeznek ez alól az olyan, vallási eredetű, de idővel elvilágosiasodott ünnepek, mint például a Valentin-nap.

De ha ez a helyzet, akkor miért készítették el a fent látható ramadános doodle-t? – adódhat a kérdés. Amire a válasz az, hogy nem csináltak semmi ilyesmit – azt ugyanis muszlim internetezők készítették 2010-ben annak érdekében, hogy így lobbizzanak egy ramadános doodle-ért. Az alkotást azonban a Google nem használta fel.

Hogy azért ne legyen ennyire egyszerű a helyzet, a Snopes a fent említett valentinos kivétel mellett is talált néhány vallásos példát a Google doodle-öket archiváló tárában. Igaz, ezek nem globálisan, hanem csupán bizonyos országokban jelentek meg a felhasználóknak. Keresztényellenességgel azonban még e kivételeket tekintve se vádolható a Google: 2000-ben ugyanis az amerikai internethasználók épp egy húsvéti doodle-t láthattak.

Ami pedig 2019-et illeti: bár mindenkinek megjelenő, címlapos doodle-t a keresőóriás idén sem készített húsvét alkalmából, azért elrejtett egy húsvéti meglepetést az oldalán: aki az “I’m Feeling Luckily” (“Jó napom van”) gombra kattintott az ünnep alatt, az hímes tojásokat, nyulakat és más húsvéti szimbólumokat kapott, továbbá szöveges háttéranyagokat az ünnep eredetének megismeréséhez.

Címlapfotó: Annie Spratt / unsplash.com

Ha tetszett a cikk, csatlakozz te is az Urbanlegends.hu-t támogató közösséghez! Tudj meg többet itt!