A közösségi oldal hírfolyam közzétételi irányelvei szerint felhasználóik a “tartalmas és informatív történeteket”, a “pontos és eredeti tartalmakat”, valamint a “biztonságos és tiszteletteljes hozzáállást” értékelik.

Ennek biztosítása érdekében a Facebook folytatja a megtévesztő posztok elleni küzdelmet, most épp azon gyakorlatoknak üzenve hadat, amelyek a hírfolyam működési algoritmusát elérésnövelésre használják. Ilyen például az a módszer, amikor az oldal szerkesztője

– olyan ismerősök bejelölésére kéri követőit, akiket érdekelhet az adott tartalom – esetleg a jelölések és hozzászólások számához köti a folytatást,
– a reakciógombokat szavazógombokként használja (“lájk, ha egyik, szívecske, ha a másik”),
– egy adott szó kommentelésére buzdítja követőit (“írd be, hogy igen, ha te is szereted”)
– nyereményt ígér azoknak, akik x alkalommal / x ismerősükkel megosztják a bejegyzést.

Azok az oldalak, amelyek rendszeresen használnak ilyen eszközöket, néhány hét múlva szintén elérésvisszaesésre számíthatnak. Kivételt a szabályozás alól csak a segítséget, tanácsot, információt kérő, vagy egy meghatározott célra pénzt gyűjtő posztok kapnak majd, de ezek közül is nyilván csak a megalapozott felhívások.

Az egyetlen kérdés, ami felmerül bennem a cég közleményét olvasva: miért kellett erre ennyit várni?

Tetszett a cikk? Támogasd te is az oldalt havi egy kávé árával: