Egy tanulmány szerint az emberek 70 százaléka csak a címét olvassa el egy tudományos írásnak, mielőtt hozzászólna – ezzel a felkiáltással futtatott meg a Science Post június elején egy cikket. És bár az anyag címén és leadjén kívül minden más csak értelmetlen lorem ipsum szöveg volt, végül közel 46 ezren osztották meg. Köztük minden bizonnyal olyanok is, akik csak továbbfűzték a viccet, ennek ellenére a magas megosztási szám jól illusztrálja azt a jelenséget, amelyre a lap fel kívánta hívni a figyelmet.

A fenti viccet az Intersect egy Twitteren elvégzett friss kutatás apropóján húzta elő. A Columbia Egyetem tanulmányának készítői ugyanis azt állítják: a Twitteren megosztott linkek 59 százalékára senki nem klikkel. Vagyis az emberek jobban szeretnek megosztani, mint olvasni, és az esetek többségében megelégszenek a közösségi oldalon is látható cím vagy lead elolvasásával.

A tanulmány eredményei a Bit.ly linkrövidítő szolgáltatás adatain alapulnak: a kutatók egy hónap alatt 2,8 millió megosztást vizsgáltak meg, amelyek 75 millió potenciális megjelenésből 9,6 millió kattintást generáltak. Vizsgálatukban a kutatók többek között azt találták, hogy ugyanaz a hír a kattintás szempontjából jobban szerepelt, ha nem maga a publikáló híroldal, hanem egy átlagos Twitter-profil osztotta meg (vagyis ismerőseink megosztásai jobban érdekelnek minket, mint az általunk követésre választott híroldal anyagai).

Mindent összevetve a kutatók azt javasolják a tartalombizniszben utazók számára, hogy ne hagyják magukat megtéveszteni a megosztások magas számával, legalábbis ezen a felületen nem ez a legjobb módja a napvégi valós kattintásszám előrejelzésének. Tanulmányuk végén bemutatnak egy olyan módszert, amelynek segítségével egy-egy link első órás teljesítménye alapján pontosabban megbecsülhetjük a várható kattintások számát. De ez már nagyon súlyos matematika, aminek odaát találjátok meg a megoldását.

Fotó: pexels.com