Meg is van a legzseniálisabb Trump-ellenes reklám. A nagyszerűen egyszerű plakátot a The Economist találta ki. Egy kép többet mond két szónál is. A Donald Trump nevéből a Don’t, vagyis Ne szót kiadó hirdetés feltehetően óriási sikert arat majd” – írja például a nol.hu reggeli cikkében.

Az AdWeek szerint azonban nem erről van szó. Bár az Economist korábbi írásaiból és címlapjaiból következtethetünk arra, hogy a lapnál nem a republikánus botrányjelöltet látnák a legszívesebben az amerikai elnöki székben, ilyen direkt támadásra azért nem vetemedtek.

A kép egy Photoshop-munka: a londoni AML reklámügynökség belső kreatív versenyére készült, amit a készítő, Stephen O’Neill meg is nyert. Munkája azután kapott nemzetközi figyelmet, hogy egy szingapúri munkatárs kitette Facebook-oldalára, ahonnan tömegek kezdték osztani. A képet szinte azonnal az Economisthez kapcsolták, annak ellenére, hogy még a betűtípus sem stimmel azzal, amit a lap általában használ.

Mondjuk, teszem hozzá, a HVG pár héttel ezelőtti címlapja sem egy klasszikus rabruhába öltöztette főszereplőjét, mégis mindenki tudta, miről van szó. Az Economist-plakátról szóló kép egyébként épp valamivel a lap május 7-ei száma előtt terjedt el, amelynek címlapsztorija Trump republikánus győzelmét a párt és az ország tragédiájaként értékelte.

Szóval mindenki gondoljon, amire akar, de egy biztos: jelenleg nincs ilyen Economist-plakát New York közepén.