A történet a BBC beszámolója szerint 2012-ben kezdődött, amikor is Heidi Yeh tajvani modellt a JWT reklámügynökség felkérte egy plasztikai sebészeti klinika népszerűsítésére. El is készült a print magazinokba szánt fotó, amelyen a klasszikus szépségű szülőket lapos orrú kisgyerekek vették körbe (az egyik kisgyermek anyja szerint lánya fotóját Photoshoppal torzították el). A kép alatt pedig a felirat: “Az egyedüli dolog, ami miatt valaha is aggódnia kell, hogy miként magyarázza el gyermekeinek”. Mármint hogy ők miért lettek csúnyák, amikor a mama meg a papa…

A BBC-nek nyilatkozó Yeh szerint szerződésében csak arról volt szó, hogy a fotó a klinika magazinokba szánt hirdetéseiben jelenik meg, internetes felhasználásról szó sem volt. A JWT azonban idővel egy másik klinikának is megengedte, hogy a képet felhasználja weboldalán, sőt az ügynökség a Facebook-oldalára is kitette. Ezen a ponton pedig a történet elszabadult, és már nem lehetett megállítani a fotó terjedését, majd a sztori mutálódását. A kép új aláírást kapott:

“Plasztikai sebészet – nem rejtheted el örökké”.

Nem sokkal később egy kínai bulvárlap is bekapcsolódott a dezinformálásba: fogtak egy 2004 óta mesélt városi legendát egy kínai férfiról, aki beperelte plasztikázott feleségét csúnya gyermekei miatt, és a felmelegített szóbeszéd mellé betették az interneten talált képet illusztrációnak. Reklámfotójának kalandos utóéletéről Yeh ismerősei révén értesült, és mire utánanézett a sztorinak, már világszerte elterjedt. Ismerősei folyamatosan állítólagos plasztikai műtétjéről faggatták, és idegenek úton útfélen felismerték.

Yeh most azt állítja: a fotó tönkretette karrierjét és életét, ezért több mint 100 ezer fontos kártérítést követel a JWT-től. Ügyvédje indoklása szerint az ügynökségnek ugyan valóban megvolt a joga a kép szerkesztéséhez, módosításához, de ahhoz nem, hogy más ügyfélnek is eladja az anyagot – főleg nem az internetre. A JWT azt állítja, nem érti: Yeh mit szeretne. Egyrészt a kép jogilag a tulajdonuk, másrészt az internet tőlük függetlenül működik, nem tudják egy kép terjesztésének a leállítását kikényszeríteni.

A fotómodell az eset legszomorúbb következményének azt tartja, hogy egyáltalán nem vágyik vissza szakmájába. Magát cyberbullying áldozatának tartja, helyzetén pedig mostani vallomása sem sokat segített: egyesek szerint ugyanis csak a karrierjét szeretné fellendíteni egy kis hírveréssel.