A közösségi utazásmegosztó ellen indult már vizsgálat Franciaországban megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanújával, sofőrjeit – sőt néha neves utasait is – többször érte inzultus taxisok részéről, és idén júliusban egy időre fel is függesztették a szolgáltatás működését. A párizsi terrortámadás éjszakáján is megtalálták őket a neten: az attak után gyorsan elterjedt a hír, miszerint az uberesek mások tragédiáján nyerészkednek, sőt a cég egy időre le is állította szolgáltatását.

Az Uber mindkét vádat tagadja, vagyis 1.) nem állították le szolgáltatásukat, csak a rendszer túlterhelt volt, és nem tudtak minden igényt kielégíteni, 2.) a támadás után 30 perccel leállították rendszerükben azt az opciót, amely lehetővé teszi a kereslet függvényében történő dinamikus – tehát túlkereslet esetén emelkedő – árképzést.

Ha ez igaz, a cég okult a Sandy hurrikán New York-i pusztítása idején történtekből, amikor is valóban történtek hasonló túlkapások. Az akkori esetek után az Uber és New York városa megállapodott: vészhelyzetekben maximalizálják a fuvardíj emelésének mértékét. Igaz, az Uber ezt a korlátozást még nem vezette be mindenhol a világon, de állításuk szerint a párizsi támadás után ezt érezték helyénvalónak.

A hírt a Twitteren terjesztő egyik újságíró azóta törölte vonatkozó bejegyzését, és ezt rakta ki helyette:

Illusztráció: Uber