Az egész a New York Times cikkével kezdődött, amely az Amazonnál tapasztalható munkakörülményeket mutatta be. Örökösen elégedetlen vezetők, állandó hétvégi és éjszakai munkák, arrogáns és spicliskedésre buzdított kollégák, nyilvános megalázások, folyamatosan rangsorolt dolgozók – többek között ilyenekről írt a NYT, cikkük magyar szemléjét elolvashatjátok például itt.

A nagy vihart kavart anyag mellékvizén további leleplezések is megjelentek a neten, a Redditen például egy felhasználó arról számolt be: a cég pennsylvaniai raktárában inkább alkalmaznak egy orvosi egységet a melegben elájult kollégák ellátására, minthogy beüzemelnének egy normális légkondit. Forrásként a The Morning Call egy cikkét jelölték meg, ami ugyan első pillantásra úgy tűnt, mintha friss anyag lenne, valójában azonban egy 2011-es hír volt.

És mint az a Reuters anyagából kiderül: a 2011-es botrány után az Amazon megtagadta ugyan a válaszadást a sajtó kérdésére, nyolc hónappal a sztori napvilágra kerülése után arról adott hírt, hogy 52 millió dollárt költöttek raktáraik légkondival való felszerelésére – mutat rá a Snopes cikke.