Az Ahmad al-Mahmoud által vezetett @IraqSurveys twitterfeednek 14 ezer követője van, és az iraki csatározásokkal kapcsolatos híreket közöl. Általában igazakat, de a közelmúltban Ahmad unatkozott, ezért kitalált egy ütközetet a nemlétező Shichwánál. Híradásaihoz photoshopolt képeket is gyártott, tweetjeiben pedig részletesen beszámolt a csata lefolyásáról – amely állítólag az ISIS-erők vereségével ért véget. Az értesülést az Iszlám Állam ellen küzdő csapatok támogatói kitörő örömmel fogadták, az ISIS-esek pedig állítólag bosszút esküdtek a neten.

A BBC kérdésére, miszerint nem zavarja-e, hogy ökörködésével alaptalan félelmet keltett az ott élő emberekben, Ahmoud azt válaszolta: a Shichwa településnévnek már önmagában is le kellett volna lepleznie próbálkozását, az ugyanis egy tradicionális tejtermékkészítő tárgy neve arabul. Átverésével az összes szembenálló felet kritizáló Ahmoud azt akarta megnézni, mennyire ugranak rá a kamu hírekre a régió fegyveres alakulatai és azok netes támogatói. Állítólag néhány órára volt szükség ahhoz, hogy híreiket átvegyék, de még két nap után is – amikor már Ahmoudék leleplezték magukat – is terjedtek a híres sajthólyagi csatáról szóló tweetek.

The fake battle that fooled IS supporters – and their opponents
ISIS Loses Key ‘Butter Churn’ Battle on Twitter
Isis supporters fight imaginary battle over Iraqi town that never existed after Twitter hoax

Fotó: bbc.co.uk