Megint, merthogy hasonló tavaly ilyenkor is megesett az Index cikke szerint, akkor az írás állítólag a Magyar Nemzet Online teljes napi látogatottságának nagyjából a felét produkálta. Az Index szerint a cikk az eszetlen facebookos megosztások miatt idén is robbant, úgyhogy a portál újságírói most egy kicsit látványosabb eszközzel próbálják felhívni a figyelmet rá, hogy tízéves cikkről van szó. Ennek ellenére utolsó csekkolásom óta is ezres nagyságrendben nőtt a lájkolók, megosztók száma.

A mostani hasonló ahhoz az esethez is, amikor közösségi oldalakon 2011-ben elterjedt a hír: “meghalt” az akkor már két éve halott Dargay Attila. Az emlékezés akkora forgalmat generált a Facebookon keresztül a Nol.hu kétéves nekrológjának, hogy a print lap szerkesztője frissnek vélte, és a Népszabadság másnapi nyomtatott változatába is átemelte.

Az Indexéhez hasonló jelenségre hívta fel a figyelmet az Origo 2013-ban, amikor a Komlós Juci haláláról szóló hírüket kezdték két évvel a színésznő halála után tízezres nagyságrendben olvasni. A webstatisztikákból itt is kiderült, hogy a hírt a Twitteren és a Facebookon kezdték el újból megosztani.