Így távolítható el egyszerűen a kullancs – ígéri cikke címében a Nők Lapja Café, majd bemutatják a netszerte már sokszor megcáfolt gyufás-foszforos kenegetést. Amiről azonban már itt is megírtam: egyrészt a kullancsok foszforszeretetének semmi alapja, másrészt a gyufa fejében nincs foszfor. Nem ajánlott emellett az olajjal, ragasztóval, vajjal kenegetés sem.

Baszódjon meg a Népszava – üzente az MTVA egyik tavalyi közleményének az url-je a baloldali napilap szerint. A köztévé szerint azonban az eredeti URL soha nem tartalmazott obszcén üzenetet. A trágár kiegészítést az MTVA oldalán futó Joomla rendszer tette lehetővé: az elsődleges cikkazonosító (egy szám) mögé ugyanis bárki bármit beírhat, az anyag ugyanúgy megjelenik. Erre egyébként a Népszava szerkesztői is rájöhettek volna, ugyanis az ő oldaluk is hasonlóképpen működik – mutattak rá az ezzel foglalkozó cikkek és hozzászólások.

Több százezren megosztottak egy Nemzetközi Űrállomásról készült napfogyatkozás-fotót (lásd fent), a kép azonban nem igazi – írja a hvg.hu. A lap szerint a számítógéppel renderelt képet nem átverés céljából tette közzé készítője még 2009-ben, most viszont hoaxként terjed. És e formában terjedt már 2012-ben is, amikor is a Bad Astronomy blog cáfolta.

– El kellene gondolkozni azon, hogy az egészséges élet egyik letéteményeseként ünnepelt okosórák és fitneszkarkötők nem okoznak-e maguk rákot – írta a neves New York Times a héten. A cikk hatalmas felháborodást keltett az amerikai techsajtóban, és többfrontos támadás indult a kritikusok szerint tudománytalan írás ellen. Részletesebben itt olvashattok a vitáról.

Tüdőgyulladásban elhunyt Szingapúr alapító atyja – Li Kuan Ju haláláról gyorshír formájában a CNN is beszámolt a Twitteren. Később kiderült: az értesülés megalapozatlan, és egy kamu oldalon jelent meg először. A 91 éves politikus egyébként valóban kórházban van, állapota kritikus, de az álhír megjelenésének pillanatában még élt. Update: vasárnap este viszont már hivatalosan is bejelentették halálhírét.

1852-ben Ohio államban Kossuth Lajos mondott egy beszédet, a hallgatóság soraiban pedig ott ült Abraham Lincoln későbbi amerikai elnök – mondta Orbán Viktor miniszterelnök március 15-ei beszédében. Tokfalvi azonban azt állítja: Lincoln nem vehetett részt Kossuth előadásán, ugyanis csak évekkel később, 1859-ben járt először az idézett helyen. A bejegyzésben a szerző az ünnepi beszéd más Amerika-vonzatú megállapításait is megvizsgálja.

Egy újfajta kísérlet a szóbeszédek sajtóbeli megjelenítésére: a Quartz szerzője olyan cikket írt, amelyben a szürke különböző árnyalataival jelölte az egyes infók hitelességét. Vastag és sötétszürke betűk jelölték a megerősített infót, normál betűszín azt, amiről a szerző azt gondolta, igaz lehet, és világosszürke a bizonytalan, különféle netes fórumokról származó értesüléseket.

Fotó: A4size-ska / DeviantArt