Átverte a New York Magazint Mohammed Islam, aki azt állította magáról, hogy 72 millió dollárt tőzsdézett össze a tanítási napok ebédszünetében. A 17 éves gimnazista a New York Observernek elismerte, hogy az egész történet kamu – valójában egy fillérje sincs. Nem ez volt az első eset, hogy egy csodálatos tőzsdei meggazdagodás hírével vezették meg a médiát: időutazós sztoriválogatásomban én is felidéztem egyet a héten.

– Idehaza is több portál megírta, hogy Ferenc pápa a közelmúltban arról beszélt: az állatoknak is van helyük a mennyben. A pápa valóban mondott erre utaló mondatokat, szavai tálalása során azonban összekeverték őt egy másik pápával.

A szörnyű pakisztáni gyerekmészárlás után megjelent egy véres gyerekcipőt ábrázoló fotó a közösségi médiában, amely a hozzá kapcsolódó szöveg szerint az egyik áldozaté volt. Valójában azonban a kép 2008-ban készült, egy izraeli plázarobbantás után.

– Oroszországban ugyan Putyin lett az év embere idén is, a Time magazin hasonló címét nem nyerte el – hiába is keringettek erre bizonyítékul szolgáló, állítólag idő előtt kiszivárogtatott magazincímlapokat az orosz neten. Szerdán aztán kiderült, kik lettek a neves magazin díjazottjai: azok az orvosok, nővérek és mentősök, akik hónapok óta harcolnak az ebolajárvány leküzdéséért.

– A Sidney-ben elkövetett terrortámadás után kezdett el terjedni a neten egy történet arról, hogy egy muzulmán lányt előre figyelmeztettek, kerülje el a várost az újévi ünnepek idején, mert “most kezdődik”. A Snopes szerint a valamilyen szívességért cserében, vagy akár csak szimpátia miatt előre figyelmeztető terroristák története több mint egy évtizede rendre visszatérő legenda.

– A perui kormány szerint a világ elpusztítása ellen tiltakozó Greenpeace helyrehozhatatlan károkat okozott a Nazca-vonalakban. A Greenpeace ugyan nem taposta össze az egyik leghíresebb Nazca-rajz vonalait (mint arról a sajtóban írtak), de még enélkül is komoly károkat okoztak a védett övezetben. A szervezet elismerte hibáját, és mindent megtesznek az eredeti állapot visszaállítása érdekében.

– December 17-én a Daily Leak nevű oldal közölt egy cikket egy FedEx alkalmazottról, aki állítólag öngyilkos lett, miután egy baleset során tönkretette szállítmányát a karácsonyi ajándékküldések időszakában. Az írás egy kamuoldal kamucikke volt, aminek igazi alapja egy FedEx-jármű december 15-ei valós balesete volt.