A New Zealand Herald tévedésből a Jackass szereplő Ryan Dunn egy fotóját közölte az Izraelben elhunyt katona, Guy Boyland képe helyett. Hogy még morbidabb legyen a helyzet: Dunn három évvel ezelőtt meghalt autóbalesetben. Utólag kiderült a tévedés oka is: az új-zélandi lap szerkesztői az elhunyt katona facebookos oldalán próbáltak illusztrációt keresni cikkükhöz, de pechjükre pont azt választották, amit Boyland az autóbalesetben meghalt színész emlékére rakott ki.

– Az Index vette észre, hogy a Hajdú-bihari Napló a Káin gyermekei című, fiatalkorú elítélteket bemutató filmről szóló írását Darren Aronofsky Noé-filmjének egyik képével illusztrálta. Hogy tévedés ne essék, a fotó alá odaírták: Egy jelenet a filmből FOTÓ: HBO.

Több ezren osztották meg azt a videót a Facebookon, amin egy kisgyerek lő ki egy vállról indítható rakétát a tengerparton. A felvételről azt állították, Gázában készült, pedig valójában egy hónapokkal ezelőtti líbiai felvételről van szó.

Egy kamu Jean-Claude Juncker Twitter-feedet idézett a magyar sajtó a héten – vette észre a Cink.hu. Az Origo például ezt írta: “Az Európai Bizottság leendő elnöke – aki a tervek szerint 2014. november 1-jén váltja majd a Bizottság élén José Manuel Barrosót – arra a twitteres megjegyzésre, miszerint ‘ha Magyarország megsérti az EU alapszerződést, akkor a Bizottság küld majd egy levelet, amiben további információkat fognak kérni’, a következő Twitter-üzenettel reagált: ‘Bizottságom válasza sokkal erőteljesebb lesz. Arra készülök, hogy a levélben jelzőket is alkalmazunk majd.'”

Vasárnap délutáni állás szerint

– az Origo jelölés nélkül törölte cikkéből az inkriminált részt (hibájukra csak a Google cache és a kommentek emlékeznek),
– a Világgazdaság és a VS.hu cikke eltűnt,
– a Gépnarancs, a Népszava és a HunHír anyagában pedig még mindig ott van az idézet.

Fotók manipulálásával vádolta meg a The Atlantic egy szerkesztője a New York Times-t, aztán gyorsan visszavonulót fújt, majd bocsánatot kért. David Frum egy gázai kórházban készült képet kritizált, amin két véres férfi látható, ahogy halott apjukat siratják. Az újságírónak az szúrt szemet, hogy a képeken szereplő egyik férfinak hol véres a keze a fotókon, hol meg nem. Ezt látva rögtön megrendezett jelenetet kiáltott, valójában azonban állítólag csak annyi történt, hogy a férfi a kórházban megmosta a kezét. Az iMediaEthics összefoglalja, mi történt a botrány kirobbanása óta az ügyben.

A képek meghúzásával gyanúsítják a köztudomásúlag Real-párti Marca online oldalát is: ők állítólag a szombati, több mint százezer szurkoló által látott Real-Manunited meccs képeit színezték át annak érdekében, hogy ne látszódjon: az amerikai vendégszereplésen a többség a vörös ördögöknek szorított (lásd a nyitóképet).

A Scientific American cikke újra a rejtélyes szibériai lyukak kérdését boncolgatja: a legutolsó magyarázat szerint a különös képződményeket természetes gázok okozhatták, amelyek a permafroszt felmelegedése okán törtek elő.  Az ufó- és pokolhívőket persze ilyennel nem fogják megtéveszteni.