Az esetet most a Fox 31 kapta fel, megírva, hogy a férfi a pert meg is nyerte, így egykori feleségének 120 ezer dollárnyi kártérítést kell fizetnie. Az értesülést a fél világ átvette, de arra már csak a nagy legendavadász oldalak emlékeztek, hogy a hír közel egy évtizede kering a neten, évről évre újra feltámadva (magyar nyelven egy 2012-es verziót dob fel a Google első körben).

A sztorit angol nyelven eredetileg az Ananova bulvárhírügynökség írta meg, a The Heilongjiang Morning Postra hivatkozva. A férfi neve – Jian Feng – azóta is minden hírben ugyanaz, egyedül a plasztikai műtétekre fordított pénz és a peren nyert összeg változott az idők folyamán: a 2004-es verzióban még előbbi volt drágább, a mostaniban már utóbbi.

A történet azonban már idei megjelenéseihez képest is mutálódott: míg az október végi hírek csak egy kislányról beszéltek, a még frissebb híradások szerint a párnak három ronda gyereke született – és még képet is mutattak róluk (lásd fent). Ami azonban állítólag nem más, mint egy tajvani plasztikai műtéteket végző cég durva reklámja – mindenesetre a történethez semmi köze nincs.

A Snopes egyébként úgy véli, a sztori eredeti, 2004-es verzióját is érdemes fenntartással kezelni, az akkor forrásként hivatkozott The Heilongjiang Morningtól ugyanis azóta sem áll messze a városi legendák és hoaxok hírként való közlése. Hasonló véleményen van a Hoax-Slayer szerzője is.

Update | 2015 februárjában egy rádióműsoros említés után ismét sokan kerestek rá a bejegyzésre.

Update 2 | A fenti fotó utóéletéről itt olvashattok részletesebben.