A WHO közlése szerint súlyos szerkesztői hiba miatt jelenhetett meg a szöveg tévesen. Valójában nem az újonnan fertőzöttek fele, hanem csak néhányan közülük juttatták szervezetükbe akarattal a vírust.

Gregory Hartl, a WHO szóvivője elmondta, hogy a világszervezet csak novemberben szembesült hibájával, azután, hogy újságírók kérdőre vonták őket – írta az MTI.

Az állítás – ahogy arról a Snopes is beszámolt – egy 2011-es Lancet cikkből származik, ott azonban csupán néhány esetről beszéltek.

Review of social determinants and the health divide in the WHO European Region: final report – a görög HIV-es sztori téves változata a 112. oldalon található.
A WHO helyreigazítása

Fotó: sxc.hu