A torontói John St. ügynökség a megrendezett átverős videók helyett a valós szereplős traumavideókban hisz, szerintük ugyanis a fogyasztók annyira elveszítették érdeklődésüket a reklámok iránt, hogy más módon nem lehet őket felrázni – legalábbis ez derül ki abból a kamu videójukból, amit a FastCompany is közölt.

ExFEARiential

Give your customers an experience they’ll never, ever forget. Muggings. Riots. Babynappings. We’ll do anything to get your brand noticed. http://www.johnst.com Directed by Jono Hunter @ OPC//FamilyStyle

Az ExFEARiental névre keresztelt divíziójukról szóló kisfilm természetesen csak paródia, amely a közelmúlt egyik reklámtrendjére hívja fel a figyelmet – hasonló módszerrel vezették be például a közelmúltban a Carrie mozifilmet és így viccelődött a világvégével az LG is.

A paródia szellemes, de a jövőben remélhetőleg kevesen fognak felvállalni valós gyerekrablásokat (ami egyébként a Nivea stressztesztjének extrém paródiája), éjjeli betöréseket vagy hogy embert repítsenek az űrbe anélkül, hogy gondoskodnának hazahozataláról.

Mindenesetre a videóhoz fűzött kommentek alapján nem mindenki értette meg, hogy átverős reklámok kikarikírozásáról van szó. Pedig az ügynökségnek nem ez volt az első hasonló paródiavideója, minden évben elsütnek egyet:

Catvertising

To stay on top of the ever-changing advertising landscape, john st. has opened the world’s first cat video division. With production, filming and seeding all in-house. Ask yourself, what can cat videos do for your business?

Pink Ponies: A Case Study

In 2010 john st. took on its toughest challenge yet. Make Chelsea Bedano¹s birthday party a success in an already cluttered birthday market. The results were astounding. Credits Agency: john st.

BUYRAL – Professional Clicking

Are you tired of your viral videos not going viral? With Buyral, you’ll get millions of clicks every time. And it looks like real people are watching your videos! Learn more at http://buyral.ca Directed by Aircastle Films