Az El País címlapján megjelent fotón – amelyet a Gtres Online hírügynökség szállított – egy kórházi ágyban fekvő, Hugo Chávezre kísértetiesen hasonlító intubált férfi látható. A spanyol újság azután döntött a csütörtök hajnalban megjelent lapszám terjesztésének leállításáról és új kiadás nyomásáról, hogy független módon nem tudták hitelesíteni, mikor, hol és milyen körülmények között készült a felvétel.

Korábban Ernesto Villegas venezuelai tájékoztatási miniszter Twitter-bejegyzésében közölte: a fényképet a YouTube videomegosztó portálról szedték le, és az nem Chávezről készült. Egy másik bejegyzésében pedig azt kérdezte, a lap lehozott volna-e bármely európai államfőről hasonló képet.

Állítólag ez a 2008-ban feltett videó volt a fotó forrása.