A valóságot a fikcióval vegyítő művész az 1997-es isztambuli biennále részeként alkotta meg az első interkontinentális metrórendszer vonaltérképét, amit az ottani főpályaudvaron fel is állított – olvasható a Ludwig honlapján, a múzeumban pedig meg is tekinthetők az akció fotói.

A projektjeimet többnyire megpróbálom egy adott hely működésébe beilleszteni. Amikor a például a METRO ISTANBUL projektet készítettem, az isztambuli főpályaudvar aulájában helyeztem el.

Ebben a szituációban a projekt értelmezési tartománya nyitott maradt, volt, aki utópikus tömegközlekedési tervet látott benne, mások teljes természetességgel a lejáratot keresték, a szakmabeliek helyspecifikus műalkotásról írtak és sokan vannak, akik még ma is azt hiszik, hogy Isztambulban kiterjedt metróhálózat van” – vallott a szerző e művéről 2007-ben.

Egy másik projektjében – a Bundesbergben – Berlin városába, a Tempelhof repülőtér helyére tervezett egy ezer méteres hegyet, amely szilárd hulladék felhalmozódásából képződne. Lakner munkájának különös utóéletéről itt és itt és itt olvashattok, ezen az oldalon pedig a Gellérthegy csodálatos (és persze nem valós) keletkezésének történetéről számolnak be.