“Imádom a kortárs művészetet, de sokszor nagyon frusztrál a kortárs művészvilág és a kortárs szcéna” – vallja TED-es előadásában Hembrey, aki bevallása szerint a nagy kiállításokról hiányolja a szélesebb közönséghez szóló műveket. Éppen ezért úgy döntött, csinál egy olyan biennálét, ahol ebből sincs hiány.

Ahogy az az arkansasi istenháta mögött felnőtt, 37 éves művész-kurátor Hembrey oldalán olvasható, a művészvilág új “biennáléja”, a Seek minden kiállító művésze Hembrey fantáziájának terméke. A műtárgyakat maga készítette, és mindegyikhez egy fiktív művészkaraktert is gyártott – sőt, még a kurátorok – Calinda Salazar és Fletcher Ramsey – is kitalált személyek. A Seek valójában még csak nem is kiállítás, hanem egy limitált, 1000 példányos, 412 oldalas, dedikált katalógus, amit Hemprey weboldalán lehet megvásárolni – 1000 dollárért.

A válogatásban van minden, ami egy kortárs kiállításon felbukkanhat: beltéri és kültéri installációk, realisztikus vagy éppen szőrből készült festmények, rövidfilmek, performanszok. Anélkül, hogy lelőném előadása poénjait, csak egy példa: az általa Kay Overstrynek hívott képzőművész figurája, akit a pillanatnyi létezés és mulandóság foglalkoztat. “Az időjárás, amit csináltam” című projektjében Overstry egy dércsíkot készít: kimegy egy hideg, száraz éjszakán, és oda-vissza lélegzik egy meghatározott csíkon, így hagyva létezése nyomát a természetben. Hembrey negyedórás előadása – Patai Anna jóvoltából – magyar felirattal is elérhető a TED oldalán.