A filmforgalmazó mindent megpróbált, hogy a 2012 alapjául szolgáló történetet megfelelően alátámassza: több kamuhonlap, köztük az „Emberiségfolyamatossági Intézet” honlapja is hozzájuk kapcsolható. A Sony nem törődött azzal sem, hogy az álhonlapok mellett a gyanútlan polgárok tőle független áltudományos, jobb esetben bóvlit árusító oldalakra jutottak, sőt, örült minden ingyenreklámnak. (A Guardian cikke itt részletesebben elemzi azt, hogyan lehet egy ötletes víruskampányból pánik, ha olyan emberek elé kerül, akik azt nem tudják összekapcsolni a mozifilmmel)

A NASA honlapján viszont az olvasható, hogy nem létezik a titokzatos Nibiru bolygó, amely összeütközhetne a Földdel; a meteorkutatások honlapja nyilvános, és nincs rajta a 2012-es vészjóslathoz illő bejegyzés; a sokat emlegetett maja naptár pedig nagyjából úgy ér véget 2012-ben, ahogyan a konyhai naptár december 31-én elfogy, de ettől még nem marad el az újév – írja a HVG. További kérdések és válaszok a filmmel kapcsolatban a NASA honlapján.

A hónapok óta tartó félelemkeltés persze nem maradt hatástalan: Emmerich katasztrófafilmje világszerte 225 millió dolláros (40 milliárd forintos) mozibevételt hozott az első hétvégén – adja hírül az MTI. Az észak-amerikai piac 65 milliós (11 milliárd forintos) jegyeladásán kívül a francia mozizók 17,2 millió, az oroszok 15,3 millió, a dél-koreaiak pedig 9,9 millió dollárt adtak ki a filmre.

A Scifiwire.com 15-ös listája az elmaradt világvégékről
2012 and how good viral marketing can go bad