A Starsuckers projekt egy március 18-ai telefonnal kezdődött: az első hírbe hozott Avril Lavigne, az első áldozat pedig a Daily Mirror volt. A dokumentumfilm készítőivel szemben etikai aggályok is felmerülhetnek, éppen ezért igyekeztek minél jobban levédeni magukat. Többek között értesüléseikért nem fogadtak el pénzt, nem kreáltak bizonyítékokat és nem kértek senkit információik megerősítésére. Egyszerűen csak betelefonáltak az e célra létrehozott forróvonalakra, és előadták sztorijaikat. A készítőket igencsak meglepte, hogy “híreik” milyen gyorsan végigszaladtak a világon, mennyi lap átvette azokat.

Chris Atkins rendező szerint négy dologra van szükség ahhoz, hogy a média ráharapjon egy kitalált sztorira. Az első kettő az információval kapcsolatos: legyen a történet vicces, de ne sértse annyira a celebet, hogy azonnal az ügyvédjéhez rohanjon. A másik kettő az infóközlő “hitelesítése”: szükség van egy névre, amelyen bemutatkozunk (természetesen ez akár kitalált is lehet), valamint egy működő telefonszámra. Ha ez a négy megvan, biztosak lehetünk benne, hogy értesülésünk a lapba kerül, ígérik a készítők, akik azért még néhány kiegészítő tippet (mikor és milyen számot hívjunk, hogyan adjuk elő sztorinkat, milyen “hitelesítő” kérdésekre készüljünk fel, hogyan és mennyi pénzt kérjünk az infókért) is közzétesznek a film weblapján.

Starsuckers celebrity hoax dupes tabloids
How to sell a fake news story
Aki nem ismerné, Dezső Andris hasonló projektje kicsiben