Az ide-oda kapcsolgatás alatt végig ugyanaz a dal hallható, az “Allah, erősítsd meg a hitem, és töltsd meg a szívem a Korán szellemével” refrénnel, ami még inkább kiemeli azt az üzenetet, amit a videó első látásra is sugall. S bár a véletlen sokszor zseniális dolgokat szül, az élet minden területére kiterjedő, modern hadviselés korában érdemes utánanézni, milyen hiteles források számolnak be az esetről.

A blamáról főként blogokon, fórumokon és videomegosztókon olvashatunk, a relevancia szerinti legerősebb hírforrás a Google keresőjében az Anorak című brit weblap, amely a Google News hírkeresőben – a számunkra nem túl biztató – “Anorak.co.uk (satire)” megjelöléssel szerepel. A weblap a hírt a Middle East Media Research Institute (MEMRI) tudósítására hivatkozva közli, a MEMRI honlapján azonban a cikk – bár az oldal keresőjében még látszik – már nem érhető el:

“Your search for patio found the following documents (of 2717 documents searched):
Displaying documents 1-1 of 1, with best matches first:

1. MEMRI: Special Dispatch – No. 2178
Hamas TV Blooper: Erotic Footage During Night Shift WARNING: Clip Contains Nudity
URL:
http://memri.org/bin/articles.cgi?Page=archives&Area=sd&ID=SP217809 – 9k – 07 Jan 2009

Match(es): on the polish erotic channel patio tv not realizing that the images…

A linkre kattinva csupán egy “- No. ” felirat jön fel, és ugyanez a helyzet a weblap videotárában is, ott is hiányzik a kapcsolódó, 1975-ös számú videó.

Innentől kezdve – egyéb megbízható forrás híján – csak találgatni lehet: a MEMRI szerkesztői vagy azért szedték le a hírt, mert a sztriptízképek nem illettek az oldal profiljába, vagy mert mindez nem egy szerkesztői baki volt, hanem egy külső támadás a Hamász tévéje ellen.

Mindenesetre nem ez lenne az első ilyen jellegű betörés a 2007-ben sajátos Miki egér feldolgozásáról elhíresült tévé rendszerébe a gázai invázió megindítása óta: január negyedikén ugyanennek a csatornának a műsorát felülírva a Hamász vezetőit figyelmeztették arra, hogy idejük lejárt.

Kicsit tovább keresve a neten, megtaláltam az izraeli 10-es csatorna tudósítását is az ügyről. A nyelvet nem értem, de a videóhoz kapcsolt angol fordítás szerint a riporter itt is az unatkozó technikusok magyarázattal vezeti fel a sztorit, azt állítva: nem az izraeli hadsereg akciójáról van szó.