„Még a nyár elején hatalmas késésekkel indultak a vonatok a Déliből Székesfehérvár felé, állítólag azért, mert Tárnok és Martonvásár között elloptak egy rakat vezetéket. Ebben még semmi hihetetlen nincs, csakhogy egy vasutas azt mesélte kábé egy hete, hogy miután helyreállították a rendet, az egyik vonat elütött egy kisbuszt az egyik átjáróban, és láss csodát, a furgonban rátaláltak az ellopott vezetékekre.”

A térségben a nyár elején egy komoly baleset történt, július 3-án a fehérvári vasútvonal Érd felső-Tárnok közötti szakaszán. A szerencsétlenség bekövetkeztekor a sorompókészülék nem működött, és a szakemberek a szándékos rongálást sem zárták ki. A balesetben a sorompó-készülék irányító szerkezete _is_ tönkrement, de a vasúttársaság ezt még aznap pótolta.

Ezt követően július 11-én a Tárnok és Martonvásár közötti vasútvonalon lopták el a biztonsági szerkezet kábeleit, így a két állomás között nem működött a fénysorompó. A vonatok az érintett szakaszon emiatt csak 15 kilométeres óránkénti sebességgel mehettek.

Megkerestem a vasúttársaság sajtószóvivőjét, Kavalecz Imrét, akitől megtudtam: vasúti körökben tényleg az a hír járja, hogy egy balesetet szenvedő autóban ellopott vezetékek voltak. A MÁV-szóvivő a történetet egy diszpécsertől hallotta, de – mint azt többször is hangsúlyozta – a rendőrségtől a vasúttársaság hivatalosan nem kapott ilyen információt.

Megkerestem a területileg illetékes rendőrséget is, ahol elmondták: a történet második fele, vagyis hogy korábban ellopott vezetékeket találtak volna vonatbalesetet szenvedett autóban, nem igaz.

Tavaly egyébként 140-nél is többször lopták el a biztosítóberendezések kábeleit és légvezetékeket, emiatt 25 milliós kára lett a vasúttársaságnak. Idén eddig 75-ször vittek el vezetékeket a tolvajok, leginkább Somogy-, Jász-Nagykun-Szolnok-, Pest-, Csongrád- és Komárom-Esztergom megyében történnek hasonló lopások.

Fotó: sxc.hu