Az alábbi három, köremailek útján terjedő történet motívumait tekintve sok mindenben hasonlít. Találunk bennük:

a kopaszok elodje– a sztori igaz voltában reménykedő mesélőt;
– kellően unszimpatikus kopasz BMW-seket, akik nagy arcukból hamar visszavesznek, miután náluk jóval gyengébbek móresre tanítják őket;
– romákat (áldozatként, igazságosztó agresszorként illetve hősi tolvajként);
– némán kárörvendő szemtanúkat;
– és csattanós verbális pofont zárszóként.

„Remélem tényleg megtörtént..:))))
Egyik ismerősöm munkatársa hétfői élményei, saját szemével látta:
Munka után megy haza busszal, valahol az Astoria környéke. Buszsáv, amibe félig lelóg a járdáról egy egyébként tök szabálytalanul parkoló BMW. A vezető benne, dagadt, tetkós, kopasz, ki-ha-én-nem ‘csög. Szerencsétlen buszos összevissza centiz, hogy a balra levő forgalom, és a bömös közt elférjen, ‘csög emberünk persze csak figyel a tükörből, nem mozdulna semmi pénzért. Buszos valahogy elvési a résen a járgányt, és amikor a kipufogó a bömö mellé ér, üres+nagygáz= embertelen füstfelleg, be a nyitott ablakon a paréj arcába. Na több se kell az idiótának: letolatás, busz elé vágás, kiszállás, ajtót kinyitja a busz lökhárítója alatt levő “rejtett” gombbal.
Felszáll, elkezdi a “hülye köccsőőőg,… stb” dumát, a sofőr mondjuk magára zárta az ajtót. Ebben a pillanatban a nyitott első ajtón 2 cigó lepattan a buszról , be a bömösbe, és pápá! Elvitték a f..szkalap autóját! A f..kalap csak hápogott, telefonját kezdte rémülten nyomkodni, mire a buszos megadja a kegyelemdöfést: “Most akkor marad, vagy leszáll?” Senki nem mert röhögni, de állítólag minden ember arcáról földöntúli öröm sugárzott.”


„Nem tudom, mennyire igaz a következő sztori, de én nagyon jót vigyorogtam rajta… Egy mikrobusz haladt Budapesten az Andrássy úton a Hősök tere felől a belváros felé. A sofőr nem nagyon ismerhette a járást errefelé, mert folyamatosan balra indexelt, arra akart kanyarodni, amit ezen a szakaszon jó hosszan nem lehet. Leste is az utcákat, és elég lassan haladt a belső sávban. Mögötte egy batár-nagy fekete BMW sötétített üvegekkel nagyon hamar megunta a lassú tempót, és huzamos dudálással próbálta a furgont jobb belátásra bírni. A sokadik dudaszóra kinyúlt egy kéz a mikrobuszból és jól bemutatott a bömbinek. Erre a BMW kurva gyorsan megelőzte, keresztben eléállt, és kiugrált belőle négy tipikusan nagy darab kopasz cigány. Az egyik a furgonhoz lépett, feltépte a sofőr ajtaját, majd hanyatt bukfencezett. A sofor a szép rúgás után ki is szállt, és sebtében megverte a többi hármat is. A mutatvány elég nagy népszerűségre tett szert az Andrássy út közönsége körében. Az rendezvény fénypontjaként egy szakadt kanárisárga kiskocsiból kikiabált egy pasas a levitézlett “gengsztereknek”:
– Látod, cigány? Ezért kellett volna megtanulnod olvasni! A mikrobusz oldalára ugyanis ez volt írva jó nagy betűkkel: Fehérorosz Karateválogatott. A válogatott ki se szállt, csak röhögött a kocsiban. A sofőr intézte az egészet, bár lehet, hogy ő is versenyző volt. (valami ifjúsági karate európabajnokság volt Pesten azidőtájt)”

 „Budapest egyik szűk, egyirányú sikátor-utcája. Jobboldalt autók parkolnak, baloldalt megállni tilos táblák nagy mennyiségben. Érthető is, hogy nem lehet megállni baloldalt, hiszen így is alig két méter széles az úttest, a járda is van vagy ötven centi, garázsbehajtók mindenhol, szóval nem kell magyarázni. Fekete színű, fekete ablakú BMW felbukkan, majd megáll baloldalt, járdán marad 25 centi, az úton max. egy Trabant fér el normálisan. Kiszáll a kocsiból négy izomkövér, tar, baromállat, biztos ismered a fajtáját. Kocsik centizgetve araszolnak el a szabadon hagyott szűk helyen. Egyszer csak érkezik egy szebb napokat látott, terepgumis, rozsdás, ponyvás Ifa, persze vagy fél méter kéne még, hogy elférjen. Dudál egy rövidet, majd vár. Nem történik semmi. Dudál hosszabbat, vár, semmi. Dudál több hosszút, semmit. Közben már két kocsi áll mögötte, dudálnak azok is. Kisvártatva szirénázva érkezik egy mentő, persze az is bejött a csőbe, meg kell állnia. A mentő után még három autó, visszafordulni se tud, meg hát amúgy is egyirányú. A mentő sofőrje előresiet, szólna az Ifáshoz, de látja, hogy a helyzet reménytelen. Indulna vissza a mentőhöz, de ekkor kihajol az ablakon az Ifa sofőrje, és így szól a mentőshöz:
– Várjon, kolléga, mindjárt megoldjuk ezt a kis kellemetlenséget.
Majd sebességbe rakja a járgányt, és nekiküldi a húszmillás, EU rendszámos (új) BMW-nek. Mivel a BMW elfordul, ezért kicsit még kapcsolgat hátramenetbe, majd újra előremenetbe, és jól eldolgozza a BMW-t a házfallal. Az keskenyebb lesz vagy fél méterrel, és ripityára törik. A jelenlévő néhány járókelő némelyike szörnyülködve nézi a jelenetet, de a többségük drukkol az Ifásnak, sőt elhangzik egy-két “még egy kicsit a hátulját”, “még nyomd egy kicsit jobbra” és hasonló bekiabálás is. Egy nénike, akinek a kocsi és a fal közötti 25 centis helyen vezetett volna át az útja, arcán kaján mosollyal lelkesen drukkol és csápol, örül magának. Félperces gyúrás után szabad az út, indulna is, de ekkor a zajra kirohan az épületből a négy baromállat – érdekes a dudálást, meg a szirénát nem hallották, biztos szelektív hallásuk van, mint ahogy az anyukák is csak a saját gyerekük sírására ébrednek fel, a többiekére nem. Szóval feltépi az egyik baromállat az Ifa ajtaját, mire két nálánál testesebb gumicsizmás tahóval néz vele szembe. Hohó, ehhez kevés leszek egyedül, kellenek a többiek is, így míg a többiek érkezéséig elordít egy “ezért kigolyózlak te geci köcsög”-öt.
Azonban a másik három nem jön segítségére, csak meredten néz hátrafelé, ugyanis időközben a teherautó oldalsó ponyvája mintegy magától felhajtódott, és onnan kb. tíz, a sofőrhöz és utasához hasonló, testes és kocsmai verekedésekben jártas, ólmosbottal, csövekkel, bicskával felszerelkezett tahó lép ki, ráadásul van köztük néhány etnikumi is, csuszapengével, zsilettpengés gyűrűvel, miegymással. Az egyikük ügyesen egy mozdulattal lekapja a BMW rendszámát. A négy kopasz baromállat dühödten nézi tehetetlenül, amint az egyik munkás visszamászik a platóra, majd leugrik egy kb. húszkilós faltörő kalapáccsal, és kicsit kezelésbe veszi a műszerfalat, meg a még épen marad részeket. Végezetül mindenki visszaszáll a teherautóra, majd az Ifa-sofőrje kiszól:
– Menny’ annyádba, hülye fasz, a sóhivatalba tegyél panaszt, kopasz!
A járókelők egyöntetűen ujjonganak, a teherautó elhajtása után azonban gyorsan elszélednek. A mentő is mehet az útjára. A BMW-t tíz perccel később egy autómentő viszi el, rendőr érdekes módon nem érkezik egyáltalán. Talán a kábszer miatt a kesztyűtartóban, vagy “szürke” az autó? A pletyka szerint egy hétig nem állt meg senki abban az utcában bal oldalt, de azóta egy sötétített üveges merci játssza ugyanezt a játékot, három kopasz állattal. Várjuk az Ifát. Ha valaki ismeri az említett Ifás csapatot, szóljon nekik!”

“Amikor az ember először csodálja meg az elegáns, mégis erőt sugárzó karosszériát, azonnal tudja, hogy az üzleti kategória dinamikus képviselőjével van dolga”. “Az út hosszától függetlenül a 7-es BMW belső kialakítása a biztosíték arra, hogy Ön mindig kényelmesen és stílusosan utazzon” – sugallja egyes típusairól a BMW magyarországi honlapja, miközben az emberek egy része az alábbiakat gondolja ugyanezekről a járművekről:

én meg pont ezért nem ülnék át BMW-be, mert 99%-ba kopasz, hurkanyakú, agyatlanok járnak ilyen autóval. Tudom általánosítás, de akkor is ez a véleményem.
Merci = ‘brazilok’
BMW = hurkanyakú, agyatlanok
Audi = újgazdag suttyók
Na most lehet utálni. :) De én egyik kategóriába se akarok tartozni

A BMW manapság átvette a merdzsó helyét. Minden kigyúrt kopasz ilyennel flangál. (Bocsi a nem olyanoktól).”

egy ilyen autót csak úgy tudnék elképzelni, hogy én hozom ki a szalonból és tudom, hogy nem izzadt bele valami helyi kigyúrt, IQ=0-s agyontetovált állat
(fórumbejegyzések)

… közlekedéstörténeti fazonok: kispolszkis nő, kalapos wartburgos, rózsafüzéres dácsiás, szakállas bölcsész VW-bogárral, kopasz nagydarab BMW-ben…” Uj Péter, Népszabadság

Mielőtt bárki BMW-ellenességgel vádolna meg, vagy befenyítene a sötétfekete BMW-k védangyala, hozzáteszem: Magyarországon más klasszikus nagyautók imidzse sem sokkal jobb. Hogy ez miért alakult így, miért sugall egy autómárka tulajdonosáról mást Németországban és idehaza (Kelet-Európában), az már egy hosszabb tanulmány témája. Talált már valaki ilyet?

Update | A fehérorosz karateválogatottas sztori egy printből szkennelt, Móresre tanított nagymenők címet viselő olvasói levél formájában is terjed. A “négy tipikusan nagy darab kopasz cigány” a lapban “négy kigyúrt, nagy darab kopasz ősbunkóra” cserélődött: