A reklámfilm elején egy aranytáskás ügynök egy fehér színű, aranyozott Nike cipőt ad a Barcelona focipályáján edző Ronaldinhónak, aki frissiben felhúzza, majd dekázni kezd a tizenhatos vonalán. Rövid altatás után hirtelen váltás, Ronaldinho megszelídíti a labdát, és a felső lécre lövi.

A labda visszapattan hozzá, két-három dekázás, majd újra ugyanoda lövi. És ezt még kétszer, ugyanoda, miközben a labda egyszer sem érinti a földet. A konklúzió: a cipő használható, marad, pacsi jobbról, pacsi balról.

ronaldinho nike ad

nike advert for tiempo legend (the one ronaldinho wears). See his sick skills!

A Museum of Hoaxes szerkesztője, Alex Boese megemlíti, hogy a BBC-nek adott interjújában Ronaldinho fogadkozott, hogy a jelenet valódi, a Barcelona edzésén vették fel – a riporterek mégsem hisznek neki.

És Boese sem. És a német Spiegel által idézett rivális, Zinadine Zidane sem.

A lap megkérdezte a Nike német szóvivőjét, aki elismerte: a kapufára történő rúgásokon kicsit csiszoltak a számítógépes szakemberek. De vallja: a négyből kettő igazi volt. De miért is kéne egy reklámnak a valóságot ábrázolnia?

A reklám kosaras verziója, a Powerade-től, főszerepben: Lebron James.